Ni måste förstå vad vi behöver för hjälp!

 

 

Vi har fått tagit del av en stark berättelse ifrån en ung kille som vill berätta om sig och sina tankar här. Ett mycket viktigt inlägg. Starkt. Berörarnde. Väcker mycket tankar. Engagemang.

 

Jag heter Kevin Rosberg, är 14 år jag har asbergerssyndrom jag fick veta det i maj 2011 jag tyckte det var skönt och trodde alla skulle förstå mig men skolan förstår inte ett skit.När jag gick på lågstadiet gick jag på bup och kollade om jag hade adhd men det var det inte.

Hela tiden i skolan har vatt jobbig men värst när jag kom till högstadiet.

Jag är hemmasittare och vägrar gå till skolan för dem tog bort den lilla grupp jag gick i dem fattar inte vad jag behöver för hjälp..

Därför när jag såg att jag hade 5 guld-tior i min börs tänkte jag  att kungen över livet ska få dom.

För det är viktigt för att folk ,skolor ,alla börjar förstå oss med olika diagnoser och vad vi behöver för hjälp och allt

Jag har en kompis på skolan som har dyslexi en som har adhd dom får inte heller bra hjälp och alla ska gå i hela klassen nu innan gick dom i den lillagrupp som jag

Jag ska panta flaskor och när jag får mer pengar ska jag skänka dom till kung över livet

Hoppas fler gör de så där kommer in många pengar.

Kevin

~♥~

GILLA oss GÄRNA på FB
http://www.facebook.com/KungOverLivet

13 comments on “Ni måste förstå vad vi behöver för hjälp!

  1. Snälla alla hjälp dessa barn med det svåra. Alla är värda att få hjälp. Kolla bara på kevin, han får inte ens hjälp från skolan vad är det för något. Dom säger man har skolplikt hjälp då dessa lärare att tänka ur barnens synvinkel så dom får hjälp och stöd. Snälla dela detta vidare. Så barnen kan få hjälpen dom förtjänar och behöver.

  2. bra skrivet :)
    får jag fråga vilken hjälp du skulle vilja ha???
    har du även skickat ditt inlägg till nån tidning där du bor?? å till din rektor?? de som bestämmer måste få veta hur du känner å vilken hjälp du vill ha.
    Jag är själv både mamma och pedagog på en skola å ja pengar är så trist men med lite förståeles så kan man komma långt…
    Hoppas du får den hjälp du har rätt till.

  3. Ping: Skolstrul ger skolk. « Victorias ADHD-blogg.

  4. Det kommer att gå bra för dig Kevin, du är stark och klok. Jag förstår att du har det mycket tufft. Jag kämpar hela tiden för mina egna två söner som också har diagnoser. Det är synd att skolpersonalen är så dåligt utbildade på detta område, för så många barn och ungdomar skulle slippa ha ont i magen varenda dag för att de har det svårt i skolan om de möttes av förståelse och kunskap.
    Det är modigt av dig att gå ut och berätta och det behövs röster från alla håll för att väcka samhället på vad som händer och vad som behövs. Lycka till Kevin med ditt fortsatta liv,

    • Det handlar oftast inte om brist på kunskap eller förståelse utan brist på flexibilitet och resurser. Att arbeta målstyrt med en stram budget ger inte utrymme åt olikheter…. Tyvärr!!! Det är politikerna inte lärarna som måste ta ett mycket större ansvar.

  5. Önskar att alla som känner liknande skulle orka uttrycka sej . Önskar oxå att dotter min kunde känna sej stolt över sej själv,istället för nu då hon genom sin låga självkänsla inte vill kännas vid sin diagnos….Eftersom erfarenheterna via den smärtar så ! Tack Kevin ! Dina ord är mycket betydelsefulla <3

  6. Vad bra du skriver Kevin. Du skriver precis så som vi alla tänker. Hoppas någon tar till sig dina ord och att det kan bli någon förändring. Har en son som är nästan lika gammal som dig med Aspergers syndrom och är innesittare. Tack för att du delar med dig <3

  7. Ping: Hur mycket är ett barn värt för dig? | Kung Över Livet

Kommentera

